2. helmikuuta 2012

Kadonnut koodi



Miten voisi aloittaa lauseen joka kuvastaa epäoikeudenmukaisuutta. Tai ei epäoikeudenmukaisuutta vaan sitä etten ole samanlainen kuin muut, minua ei kohdella kuten muita. Muiden kanssa keksitään juteltavaa, kannustetaan tavoittelemaan sitä jotain suurta, muiden tunteet otetaan huomioon. No mitäpä tänne edes kuuluisin, jokainen muu on lahjakas omalla alallaan, on työ- sekä opiskelupaikat, on lahjakas laulamaan, soittamaan, piirtämään, elämään. Niillä toisilla on se joku suuri jossain. Minulla ei mitään, se meni jo. Yritin enkä onnistunut. Halusin toimittajaksi, kirjoittaa, kertoa tarinoita, herättää mielipiteitä. Mutta rymähtäen tulin takaisin todellisuuteen ja tähän maailmaan jossa se ei mene niin minun kohdallani. Epäonnistuin, en ole tarpeeksi hyvä. Joku toinen voittaa minut aina joten miksi yrittää.
Koskaan ei ole tarpeeksi hyvä, lahjakas, kaunis, laiha, älykäs, taitava. Koskaan en osaa sanoa sanoja joita tahdottaisiin kuunnella, minä puhun kuuroille korville, kuuroille seinille. Huudan tyhjään huoneeseen, ilman kaikua. Ilman sitä jotain mitä pitäisi olla. En ole koskaan se mikä tahtoisin olla, en koskaan se joka tahdoin joskus olla. Kuulumaton. Viimeinen vaihtoehto.

Ja nyt kai kroonikko, hylkiö. Tapaus ratkaisematon.

Et sinä voi lakaista kaikkea vain maton alle, ennemmin tai myöhemmin ne löydetään sieltä, älä nyt vielä luovuta siihen ettet jaksa taistella. Jokainen päivä on uusi taisto, yritä jaksaa vaikka välillä häviäisitkin. Aina on uusi yritys.

Voi kuinka itsekin uskoisin siihen. Anteeksi mutta minä en vain jaksa.

Sydämeni ei sano mitään, ja vaistoni käskee minun mennä nukkumaan, käpertyä kerälle ja itkeä.