28. helmikuuta 2012

Ajatushaavi hukassa



Aika vierähtänyt taas niin nopeasti, että olen päivissä sekaisin. Toisaalta päivätkin kietoutuvat yhteen samoine kaavoineen ja ajatuksineen, joten onko sillä suurempaa merkitystä onko maanantai vai torstai? Kuitenkaan en tee asialle mitään, suoritan vain jokaista päivää. Aivan kuin minulla olisi lista joka kertoo päivärytmini; herää, vessa, teekuppi, koiran ulosvienti, aamupala, emmerdale jne.

Minulla on lista suorittamattomista asioista, ennen ne olivat laskunmaksamiset ja siivoamiset, nykyään ne ovat jo niinkin pieniä (mutta vaikeita) kuten tekstiviestin lähettäminen. Hävettää, kaduttaa ja hämmästyttää kun yhteydenpito ihmisiin on jäänyt vähemmälle.  Ihmisiä joita kaipaan ja rakastan, jotka ovat mielessäni kokoajan.

Ehkä se on helpompaakin heille, tämä –tämä jokin tilanne. Eihän minulla juurikaan ole uutta kerrottavaa ja kohteliaisuudesta vastaan kliseisesti ’kiitos hyvin’, kun kysytään kuinka voit. Kun vain tietäisin miten minä voin. Mitä minä odotan, mistä minä innostun, miksi minä suutun, milloin minä itken? Kohautan vain olkapäitäni enkä tiedä mitä sanoa. Tässähän minä vielä seison, tarvitseeko minun sanoakin jotain?

Ennen kirjoitin kovinkin paljon, nykyään sanat pyyhkiytyvät nopeammin mielestäni kun ehdin edes ajattelemaan niitä. Laukkuni on täynnä pieniä muistiinpanoja, lauseita ja sanoja joiden tarkoituksesta en enää myöhemmin saa kiinni.

13,6 ajatusta vailla järkeä. Kuinka paljon sitä mahtuukaan alle 160cm pitkään ihmiseen ilman oksan- tai ajatuksentynkää, mihin voisi jäädä roikkumaan.

Näin selkein ajatuksin onkin hyvä mennä hoitokokoukseen.

Miten oot voinu?
*olankohautus*
- No tässähän tämä..