3. joulukuuta 2011

Muistojen polulla osa 3




04.07.2006 Eilinen - Misan mielestä

Isi tuli herättää mut ja äitin eilen aamulla tosi ilkeesti ja äiti ei jääny mun kanssa nukkumaan vaikka oisin kuinka halunnu. Nousin sitten minäkin ylös kattomaan sohvalle kuinka isi ja äiti laitto vaatteita päälle. Sit äiti ja minä lähettiin Postissa käymään hakemassa paketti, ja se ei ollu vielä auki! Äiti sano että pitää odottaa vielä 15min ja sit kello tulee yhdeksän että voidaan hakea paketti pois. Sain telmiä äitin kanssa sitten nurmikolla!

Postissa tädit taas kehu mua kuinka söpö ja pieni oon ja kaikkee. Sori äiti, oon paljon söpömpi ku sä.

Kun tultiin kotiin ni äiti meni suihkuun, ja olin ihan varma että se lähtee töihin tai jonnekkin että jättää mut yksin, joten päätin mennä möksäämään sängyn päälle. Joku soitti äitille ja äiti sano sille että tulee ihan kohta ulos. Möksäsin lisää.

Yhtäkkiä äiti alkaa huutelemaan mua että joku odottaa meitä. Menin kurkkaamaan makuuhuoneen ovesta että puhuuko se nyt ihan varmana mulle. Sitten näin sen kädessä mun kaulapannan ja hihnan ja kuinka iloinen olinkaan että pääsenkin mukaan. Äiti sai taas naamansa ihan märäksi kun olin niin iloinen.

Ja meitä odotti auto pihalla, ja kuka siellä ratin takana olikaan, se oli pappa! Mun lempi pappa! Olin ihan sekaisin ja oli pakko parit pusut papallekkin antaa sormiin kun olin niin iloinen, ja tiesin nyt että pääsen nöykkiöön taas temmeltämään. Sit mä päätin varastoida energiaa ja nukahdin äitin syliin. En tiedä miksi pappa sano mua höppänäksi. Mua nukutti.

Kun päästiin nöykkiöön niin juoksin autolta suoraan ovelle, jouduin välillä hoputtelemaan pappaa ja äitiä kun ne liikku niin hirveen hitaasti, ja pappa avas hirveen hitaasti sen ovenkin. Ne sano että Mamma on nukkumassa, mutta näinkin mamman jo terassille ja juoksin suoraan sinne moikkaamaan mammaa, ja sit voi sillä oli voileipä! Sinne syliin oli pakko päästä.

Sitten Mari heräs! Tuli alakertaan vaan alusvaattesillaan mutta en mä välittäny. Oli niin kivaa nähdä mun ihana Mari täti, ja oisin antanut parit pusut nenään ja simmuihin ja korvaan, mutta se ei tykkää ku pussailen sitä. Eikä mun henki ees haise. Haistais ite itteensä ku on just heränny, en ois halunnu pussaillakkaan sitä! Tyydyin antamaan pusun varpaalle.

Lähdettiin äitin kanssa kävelyllekkin, ja sitten kuulin kun äiti puhu jonkun kanssa puhelimessa ja olin ihan o-ou minne nyt mua viedään. Käveltiin hirmu pitkä matka ja sit kuulin et joku huus "Miraa!" (eli mun äitiä). Sit mä näin Annin ja sit sen vauva haukahti mulle portin takaa. Tuhahdin sille takasin koska kukaan mies ei ala mua komentelemaan! Siellä oli musti, ja voivoi ku se jahtas mua, menin pari kertaa äitin luo karkuun kunnes musti rauhottu ja uskalsin liikkuakkin.

Mamma soitti äitille ja piti mennä syömään ja sain vähän makkaraa ja salaattia. Nam.
Sitten äiti näki että ei pysy silmät enää kiinni mulla ja vei mut mamman ja papan huoneeseen nukkumaan. Nukahdin ihan heti. Kun mammakin tuli meidän kanssa nukkumaan niin en jaksanut edes nousta, heilutin häntääni vaan merkiksi että kiva tulit meidän kanssa. Mamma kuorsasi niin kävin tökkäämässä sitä nenään että oos hiljaa jo.

Sitten voi voi kun pappa oli maalannut yläkerran ikkunaa, niin jostain kumman syystä olohuoneen matolle oli tullut maalitippa, ja äitin kiva paita oli sen päällä että siihen oli tullut sinisiä maalitahroja jotka ei lähteny ollenkaan pois. Mentiin isin kaa vähän lohduttamaan äitiä. Onnistuin paremmin kun isi kun oon niin pieni ja pääsin luikertamaan äitin kainalon ali ja tuhnuttamaan sen nenään.

Lähdettiin kotiin päin ja olin niin väsynyt että nukuin äitin sylissä koko matkan, enkä een jaksanut herätä kun oltiin hallissa. Äiti sai kantaa mut kotiin asti. Ku piristyin pikkasen niin menin parvekkeelle ja isi tuli ottaa mut syliin että näänkin jotain. Ja äitillä oli taas se tyhmä kamera vaan kädessä! Sitten äiti lauloi mulle tuutulaulun ja nukahdin sen syliin ja olin ihan tööt.

Nyt tänään isi tuli taas herättää mut, ja päätin että se ei ainakaan minnekkään oo menossa ja menin nukkumaan sen käden päälle. Isi ei oo kyl yhtään niiku äiti, se otti sen käden pois! Mä päätin että nytkun on äidin synttärit niin me nukutaan koko päivä. Mut näköjään se meinaskin että mä nukun. Kohta lähdetään mamman ja papan kanssa omenaan katsomaan löytyykö äidille uutta paitaa.

Mä jatkan äidin käden päällä makoilua!


~Mimosa