20. elokuuta 2012

Hermoheikko


Lapsuudenkotiin on aina kiva palata, mutta ei tätä kauan kestä. Olin eilen jo kiroamassa koko maailmalle, kun päivä ei mennytkään niin kuin olin kuvitellut. Teki mieli huutaa äidille, Misalle, tikrulle, siskolle, haisulille, naapureille, linnuille –aivan kaikille ja kaikelle, vain sen vuoksi että olin vihainen itselleni. Olin vihainen koska olin hermostunut ja levoton. Käänsin kaiken negatiivisuuteni itseeni ja eilen taas iski kamala läskirumapersejapylly –ahdistus. Teki mieli ajaa auto päin toista, juosta olympiamaraton, leikata palasia jaloistani. Kumma kyllä missään vaiheessa ei tehnyt mieli vain huutaa ja itkeä. Ja se olisi kuitenkin helpottanut varmasti kaikista eniten. Yritä nyt ruma lapsi itkeä kerrankin paha olo pois.

Onneksi loppuillasta kävimme äidin kanssa kävelyllä, mikä avasi hermojani, ja saunassa rentoutumassa. Saunan jälkeen lukittiin itsemme television ääreen Neiti Marplen ja Koston ajaksi. (Turha) hermoilukin oli kuluttanut energiaa sen verran, ettei minun tarvinnut kuin raahata itseni sänkyyn ja olin jo unessa. Unessa tosin näin vain kuvia siitä miten Kosto sarja tulisi jatkumaan. Tyhmään kohtaan lopettavat aina tuotantokautensa, juuri sellaiseen että haluaisi tietää enemmän. Perhana.

Toivotaan että tämä päivä sujuisi paremmin. Omaan kotiin kuitenkin ajattelin palata vasta kun isä tulee takaisin reissultaan. Luultavammin jo keskiviikkona.