1. syyskuuta 2011

Eläimellistä mielenosoitusta





Olipas eilinen taas päivä. Sadetta tuli kun lähdin töihin ja jatkui kun tulin kotiin. Mihin se kesä katosi? Olin aamulla taas Misan silmissä kamala kun raahasin hänet väkipakolla kaatosateeseen. Ulkoilun jälkeen Misa oli päätynyt selkeästi siihen lopputulokseen, että tästä kamaluudesta johtuen mun pitäisi hemmotella sitä jokaikinen hetki. Harmillista vain siinä että jouduin lähtemään töihin. Lähdin siis töihin mielenkiinnolla odottaen mitä katastrofeja kotiinpaluuni toisi tullessaan.
Töissä olikin hulinaa tavalliseen keskiviikkoiseen tapaan sekä kun vielä hinnanmuutoksia piti tehdä. Huomioitiin myös kuinka rampaista porukkaa meillä on töissä, ketkä (kuten itse) ovat rannevammaisia ja toiset selkävammaisia. Toiset ovat muuten vain vammaisia. Päädyttiin Hannelen kanssa siihen tulokseen että minä otan kaikki alahyllyt ja kyykistelyt, ja hän taas vuorostaan ylähyllyt sekä kurkottelut. Ja vielä pakkauksien repimisen.
Vaikka kuinka delegoituamme lähdin silti töistä taas ranne punoittaen ja pelastusta huutaen.
Peloistani huolimatta kotona minua ei odottanutkaan täysi kaaos, vain postia (Aku Ankka päivä!) sekä koira joka tervehti minua hyperventiloiden. Misa sylissäni tyhjensin kauppakassin, aina kun koirapusuilta ehdin, ja päätettiin lähteä käymään nöykkiössä mun vanhempien luona. Tavallisesta reitistäni poiketen (länsiväylä oli aivan tukossa) päätin ajaa olarin kautta ja finnoontielle vastaan tulivatkin vanhempani. Olivat juuri kääntymässä kaupasta tielle joten pitihän heille kiltisti tilaa antaa.

::Tyypillinen huomionhaku::
Misa oli kuin ei olisi nähnyt vanhempieni ikuisuuteen ja odotti tietenkin saavansa kaiken huomion. Ja koska täälläkin piti kauppakassit tyhjentää, ja minun kaivaa mammani kutoma poncho esiin koska jäädyin, ehti neiti jo siinä viiden minuutin aikana loukkaantua siitä että häntä ei huomioitu. Ja loukkaantuminen tai huomion lisähaku näkyikin hyvin. Kun yritimme jutella äidin kanssa olohuoneessa, päätti Misa ilmoittaa ettei pääse yläkerrassa sängyltä muka alas, ja kun toisen kerran yritimme jutella keittiössä päätti Misa ilmoittaa että hän ei ylety sohvalta leluihin. On se niin suloinen. 


Kun kello alkoi jo näyttämään iltaa päätimme lähteä kohti kotia. Tai minä päätin, Misa päätti silloin hypätä mamman syliin kuin sanoakseen "En halua mennä äitin kanssa kotiin, siellä ei oo juustoa eikä makkaraa ja mut pakotetaan ulos sateella!" Sillä aikaa kun Misa nautti viimeisistä rapsutuksista ja yritti maanitella mammaa suloisella katseelle, päätin minä ottaa ensimmäisen 'päivän asu' -kuvan ihan vain Camillan iloksi.


Voi olla hyvinkin viimeinen kerta kun leikin muotibloggaria.
--
Tänään sitten Camipupu herätti minut ja soitti taas matkalla kouluun. Oli ihana kuulla että pienellä pupullani on koulu alkanut aivan hienosti ja että ruokalasta löytyy hänellekkin ruokaa. Äidillisen tyytyväinen tunne.



::Kapinointia::
Aloitettiin päivä puhelun päätyttyä Misan kanssa, eli se meinasi tavallisia aamulenkkejä että -paloja. Voi luoja siellä oli kylmä, aurinko paistoi niin ihanasti että olin pettynyt kun en voinutkaan enää kävellä ballerinoissani (vaikka kävelinkin) ilman sukkia. Mistä tulikin mieleen että tarvitsenkin uudet kengät. Kuitenkin, päätin kapinoida talven tuloa vastaan ja join aamuteeni Muumien kesäsesonki mukista. Aika pelottavaa kapinointia, tiedän. Yllätän itsenikin.  

Tänään onkin tiedossa taas iltavuoro ja menen jo tunnin aikaisemmin töihin kun päätin tukea Tia-akan koulutusta ja tehdä hänen vuoronsa ja hänen siskonsa tekee minun vuoroni. (Sori tosta akasta, se on jääny Camilta) Eli valtakunnakseni vaihtui palvelutiski kassan sijaan, eipä ainakaan (ehkä) tule kättä kidutettua liikaa.
Ja huomenna onkin tiedossa vapaapäivä! Suunnitteilla on asioilla juokseminen, eli Ikeassa käyntiä, Camille koulutarvikkeiden hankkimista sekä Ison Omenan lohkotuilta hintapäiviltä lompakon metsästystä.
Nyt siirrymme Misan kanssa syömään (neiti saa taas mun bravuuria) ja valmistelemaan lähtöä töihin. Toivon kovasti ettei tänään sataisi kun tulisin kotiin sillä olen pitkän iltalenkin toiveessa sillä huomenna saa nukkua pitkään (minut tuntien yhdeksään..) ja ei ole kiire minnekkään. Peukut pystyyn ja koputtamaan puuta siis ettei sada!