29. maaliskuuta 2013

Käsipuoli tahtoo


Ajattelin jo ihan että minä näpsäkkänä tyttönä, näin sairaslomalla pystyisin kirjustelemaan vaikka minkälaisia postauksia. Mutta ei tullut mieleen, eikä muistikaan pelannut, ettei ranteen kanssa oikein voi tehdä mitään. Aamulla se on ihan hyvä, tietenkin kun yön saanut levätä, mutta jo pienten kotiaskareiden ja koirien ulkoilutuksien jälkeen (toi Misa neiti kun ei suostu portaita kävelemään niin sitä on kannettava) ranne vaatii jo tuen sekä levon. Iltaisin kipu on ärtynyt jo välillä sellaiseksi, että kännykällä ja tietokoneella näpytteleminen on täysin mahdotonta. Joten ystävät toivottavasti en ole ollut liian tyly tekstiviestien suhteen, niihin vastatessani tai vastaamatta jättämättäni.

Pupu tosin tokaisi että voisinhan minä yhdellä kädellä kirjoittaa, mutta minun hermoillani ja kärsivällisyydellä ja vielä vasemman käden taidot tuntien pupukin ymmärsi tämän olevan täysin mahdotonta. Ajatuksen tasolla kyllä, mutta Miran toteutuksella ei.

Olisi pitänyt kaivaa jostain aivojen muistilokerikon syövereistä tämä tunne, kun sillä kädellä ei oikeasti saa tehdä mitään. Ja kuinka särky vain aiheuttaa enemmän kiukkua ja muita oireita. Kuten nyt, päätti korkeampi voima lisätä minulle vielä rannekivun lisäksi kuumeen sekä vatsa vaivan. Tiistai yönä ryntäilin vessaan oksentamaan, ja päivän ruokakin oli pientä verrattuna siihen kasvisten määrään mitä yleensä syön. On siinä melkein itkua väännetty kun edes aamuisin ei se viili maistu. Teekin pyörii kupissaan kunnes se on niin kylmää että on heitettävä pois.

Mitä minä olen sitten pystynyt tekemään? No keskiviikkona kävimme ostamassa isin kanssa uuden pyykinpesukoneen minulle, (aikainen synttärilahja) kun vanha oli juo vuosia yrittänyt sanoa itseään irti. Lopulta me luovutimme tappelun suosiolla ja suuntasimme Experttiin. Sitten olen vain maannut kotona tai vanhemmilla, mikä ei todellakaan ole mieluista puuhaa. Tahtoisin nyt auringon tullessa esiin tutkia uusia ulkoilureittejä koirien kanssa, tahtoisin laittaa kotia, tahtoisin ajaa autolla Ikeaan ja tahtoisin ja tahtoisin ja tahtoisin niin paljon, mutta argh! Liian moneen tahtomiseen vaaditaan oikeaa kättä.

Voi kevään keijut ja pääsiäisen trullit, tulkaa korjaamaan käteni. Minä niin tahtoisin!