17. heinäkuuta 2011

Varastelevat aalloot

Huomenta. Niko ja Tiina lähti englantilaiselle aamupalalle ja itse jäin hotelliin, niin on aikaa ja rauhaa kirjoitella. Nikon kanssa eilen repeiltiin sille miltä ihmisten ilmeet näyttäis jos mäkin menisin aamupalalle ja tilatessani selostaisin "Ei kinkkua, ei makkaraa, ei munaa, ei pekonia.. jne" :D Ois siinä pitkään varmaan katottu.
Oma aamupalani koostui hedelmistä ja bonasta. :) 




Mutta siirrytäänpä eiliseen päivään.


16.07
Yllätin Tiinan ja Nikon aamulla tekemällä niille Suomalaisen aamupalan. Harmi vaan että Tiina heräs aikasemmin, en ehtinyt kun leikkaamaan ja asettelemaan vihannekset. Tarkotus oli vielä laittaa leipä, kinkku, juusto sekä juotavat valmiiksi. 
Ja mitä Tiina aikaisessa heräsi, sen Niko teki myöhemmin. Välillä se mumis tuolta peiton alta jotain, mutta ylös me saatiin se vasta myöhemmin. Pojalla ois sekä mahtavat unen- että syömislahjat. 
Lopulta kun oltiin aamupala syöty (nyt joudun pärjää ilman viiliä!), lähdettiin rannalle. Käytiin ostamassa vähän hedelmiä ja sipsiä samalla, ja kun saavuttiin rannalle mies sano mulle että rannalle ei saisi tuoda omia hedelmiä. Sipsit oli piilossa Nikon repussa. Mies anto meiän mennä sit tällä kertaa ja syyllisyyden tuntoisena tilasin samalla itselleni appelssiinimehun..
Ja voi luoja mitkä mielettömät aallot tällä kerralla oli. Niko siellä kellu enemmänkin mutta itse en uskaltanut mennä syvemmälle kuin polvenkorkuiseen veteen. Lopulta sekin kuitenkin oli aivan liikaa aaltojen vaikutuksesta. Jossain vaiheessa veti kaappas mut kunnolla ja työns eteenpäin. Onneks sentään pöksyt pysy jalassa, toisilla ei nekään. Niko löysi sieltä jopa puolikkaat bikininyläosat! Että niin hävyttömät aallot. 




Toi olen minä tuolla takana :D




Ajattelin viilentyväni mukavasti seuraavaksi meitä kohtaavassa riippuliidossa, mutta eiköhän jalat saanut taas vähän väriä siinä veneessä istuessani. Ja veneelle meidät vietiin vesiskootterilla! Ah.
Jonka kuski luuli mua väh. 15vuotiaaks ja saatuaan tietää että olen 26 (se oli 24v) sanoi että me voimme mennä illalla mäkkiin. Olin siis kysynyt missä Mc'Donalds on kun jossain kartassa oli ollut merkki. 
Ei mitään muuta sanottavaa, mutta onneks mun naama on jo muutenkin punainen. Liian ystävällistä täällä siihen mihin oon suomessa tottunu. Siellä edes kukaan ei puhu mulle, täällä sitä ollaan jo skootteriajeluita tarjottu ja mäkkireissua! Siis voi harmi tämä kielimuuri, muutenhan sitä pitäisi turkkiin jäädäkin.. Joo ei. 
Mira 26v ja Niko 14v. :D






Ja nyt hetki mitä ainakin mun rakas siskoni on odottanut, tietoa seuraavasta ruokailusta kuvien kera! Eli tosiaan meidän tarkoitus oli mennä samaan paikkaan missä oltiin aikaisemmin oltu jo, kun Nikon mielestä siellä on ollut parasta ruokaa (sveitsinleike kanasta sienikastikkeella), mutta päädyttiinkin viileesti uuteen ravintolaan. Ja tämän reissun jälkeen, tämä on se ravintola jota Tiina tulee ylistämään vielä pitkäänkin. 
Menu: katkarapusalaatti Miralle, pasta bolognese Nikolle ja katkarapukasari Tiinalle.




Seuraavalla kerralla pitää muistaa sanoa vaan omalla kohdallani että pieni annos. Hyvä kun sain eilenkin syötyä tuskalla ja vaivalla tuosta ruastani puolet. 
Mutta sitten olikin hyvä täydellä vatsalla shoppailla. Myyjät yritti väkisinkin myydä mulle liian isoja vaatteita. Kun ei löytynyt 34bikineitä, niin tarjos heti 36 ja väkisin väänti kunnes melkein huusin TOO BIG! Sama kävi hupparikaupassa. Siellä tosin sitten myyjä päätti tivata että miksi minä olen xs kokoa. "Don't you like eating?" 
Herranjestas. XS on normaali koko jonka selitin sille myyjälle pienimuotoisen mulkaisun jälkeen ja lähdin pois. Tollasta jaksa alkaa kuuntelemaan. Myyjät muutenkin varmaan tykkää musta kun vaan mulkoilen niitä kun ne alkaa puhumaan "terve terve, mita kuluu", tai yrittää kaupata jotain väkisin. Noh, onneks muut suomalaiset on ystävällisempiä. 
Lisäks mua luullaan täällä englantilaiseks mun pisamien takia (joo vihaan niitä), joten syytetäänpä taas englantilaisia nyrpeydestä :P
Nyt kuulostaa jo tutulta läpsytykseltä ulkopuolella joten tämäkin aamu laitetaan siis käyntiin! Päätettiin pyhittää lepopäivä ja makoilla vain altailla. Katsotaan jos illalla jaksettaisiin lähteä kävelemään rannalle ja etsimään Nikolle se Mc'Donalds. 
Hyvästi tai niinkuin Turkissa sanotaan Güle güle!