19. lokakuuta 2012

Ain teloen töitäin teen


Yleensä juuri silloin kun yritän olla asiallisimmillani, onnistun tekemään juuri päinvastoin. No nämä tapaukset ovat juuri niitä mitä tapahtuu töissä. Onneksi on myös niitä tapauksia joita kukaan muu ei ole todistanut, kuten sitä kun nukahdin Salon Seudun sanomien toimituksessa työtuoliini.
Kerran olen myös onnistunut pudottamaan piccolinkin (lukulaitteen) pahvinpuristimeen, jonne jouduin saman tien minäkin noukkimaan sitä. Pahvinpuristin ei siis ollut päällä, eihän tässä muuten varmaan oltaisi tätä tarinaa kertomassa.

Tapaturmia on sattunut enemmän kuin muistini jaksaisi niitä laskea. Olen onnistunut leikkaamaan peukalon ja etusormen välistä saksilla, kun tarkoitus oli leikata silkkinauhaa. Olen polttanut kyynärpääni, ja varmaan muutkin käden osat, paistaessani patonkeja yms. Olen viiltänyt kämmeneeni tiskatessani palvelutiskin veitsiä. Ja onpahan monet tuotteetkin pudonneet käsistäni hyllyttäessäni niitä, kerrankin sain kunnon olutsuihkun päälleni. Ja onpahan sormi jätetty sinne kassalaatikon väliinkin.



Mutta on asioilla oltava se ensimmäinen kertakin, monen ”läheltä piti”-tilanteen jälkeen. Kaatumisessa läheltä piti tilanteita on ollut muutamia. Kerran olin lentää yogurttihyllyltä asiakkaan syliin, tai silloin kun luistelin lattialle kaatuneessa auringonkukkaöljyssä.  Mutta vasta eilen se ensimmäinen kerta oikeasti tapahtui. Ja nyt siitä on todisteena nyrkinkokoinen mustelma oikeassa kankussani.

Lensin siis yogurttihyllyllä tasapainoillessani suoraan takapuolelleni. Miksei ne asiakkaat silloin ole selän takana kun niitä eniten kaipaisi.