19. toukokuuta 2013

Henkäys hiuksissani

Nyt on virallisesti kesä ja se on tehty minua varten. Olen viime päivinä ollut ärsyttävän pirteä, kun muut ovat tunteneet painostavan ilman kiukkuna tai väsymyksenä. Nauroin ilosta perjantain iskiessä minua sadepisaralla, nautin jokaisesta tuoksusta, jokaisesta tuulen vireestä, jokaisesta lämpimästä tunteesta. Eilen en olisi millään mennyt nukkumaan, vaikka kello oli jo kymmenen minä olin virtaa täynnä ja tahdoin kävelylle, ja sinnehän oli mentävä. Minua ei haitannut ne ukkosen jyrähdyksen vaan iloitsin kuinka onnellinen olinkaan. Kesä on täällä, ja minä voin kävellä ulkona illalla vain neule päälläni.

Kesä, kuinka sinua kaipasinkaan!                                                         

Minun tekisi melkein mieli nostaa kädet ylös ja yrittää tarttua sekunteihin ja minuutteihin aivan kuin voisin estää niitä kulkemasta eteenpäin, kuin pikkutyttö, joka yrittää pyydystää saippuakuplia.
©Cecelia Ahern – Suoraan sydämestä