10. heinäkuuta 2012

Ystäväkirja


Joskus aikoinaan sain Pienin askelin elämän Lauralta luvan kopioida hänen ystäväkirjansa, ja nyt vasta muistin tämän. Muistin myös samalla että on tehtävä loppuun se toinen osa kysymys&vastaus postauksesta. Aijai kun vanhuus ei tule yksin eikä unohtelu jää unholaan.. Nyt kuitenkin ystäväkirja.

Nimeni on
Mira Maria

Iältäni olen 
27

Perheeseeni kuuluu
”Pikkuperheeseeni,” eli siihen jonka kanssa jaan arjen jokaisen hetken, kuuluu monen persoonieni lisäksi pieni chihuahua.

”Isoon perheeseen” kuuluvat sitten isi ja äiti. Kaksoissiskoni ja hänen poikansa Brandon 3v. Isosiskoni ja hänen teinipoikansa Niko 15v. Salossa asuvat äidinäitini eli Mamma, tätini ja hänen tyttönsä Vilma 9v.

Perhekeskukseeni kuuluu myös läheisperhe. He ovat vanhempieni entisiä naapureita joista tuli minulle kuin toinen perhe viettäessäni aikaa siellä hoitaen itseäni 10v nuorempaa tyttöä ja myöhemmin hänen pikkuveljeään. Ulkopuolinen olisi varmasti pohtinutkin kummassa asunnossa oikein tuo tyttö asuikaan.
Nyt he ovat muuttaneet pois vanhempieni naapurista mutta asuvat silti lähellä jotta yhteydenpito on pysynyt ja välit läheisinä säilyneet. Harmi vain kun elämä vie arkipuuhien ja harrastuksien lomassa päivät kuin hujauksessa, ettei pysty näkemään niin usein kuin haluaisi.

Koulutukseltani olen
Merkonomi. Olen käynyt myös kansanopistopohjaisen lehtijournalismi koulutuksen, ja toiveena olisikin jonain päivänä tehdä ammatikseni toimittajan työtä. Tällä hetkellä olen vielä sairaslomalla, mutta muuten työskentelen kaupassa.

Lempiruokani on 
Tätä piti miettiä pitkään sillä kyllästyn nopeasti, ja helposti eri ruokiin. Pitikin miettiä mitä olen jaksanut syödä ja löytyihän se, Haisulin pienellä avustuksella, viili. Moni ihmetteleekin jo kuinka ihmeessä en ole siihen jo kyllästynyt. Varsinkin Mamma. Yleensä olen hänen luonaan käydessäni ehtinyt jo kyllästyä ruokiin mitä viime vierailulla söin.

Lempijuomiani ovat
Maito, tee.

Suosikki tv-sarjojani on
Täydelliset naiset, Kosto, Pan Am, Suurin pudottaja.

Lempileffani 
Disneyn Piirretyt. Suosikikseni nousi jo ensimmäisenä Pieni Merenneito, jonka jälkeen eniten katsottuja ovat NotreDamen kellonsoittaja, Herkules, sekä Peukalo Liisa. Olkoon piirretty tai animaatio, uppoaa se minuun.

Lempikirjojani ovat 
Olisi pikemminkin sanottava lempikirjailijani ovat sillä olen niitä ihmisiä jotka yhden kirjan löydettyään kaluavat saman kirjailijan muutkin kirjat lävitse. Ja ihastuvat, ja tahtovat ne omakseen. Lainakirjat eivät enää kelpaa vaan sen on oltava oma, ties koska haluaakaan lukea teoksen uudelleen.

Marian Keyes on noussut (ehkä) ykköseksi luettuani hänen ”Peiton alla” teoksen ja löydettyäni paljon samankaltaisuutta hänessä ja minussa. Sitten uskollisena pysytty Cecelia  Ahernille, Sophie Kinselalle ja Cathy Kellylle.

Musiikkimakuni on 
Laidasta laitaan liikkuva. Olen kuunnellut Britney Spearsia hänen alkuajoistaan asti, ja suosikkeihini hänen lisäkseen lukeutuu Linkin Park, Evanescence, Haloo Helsinki, Johanna Kurkela..

Lempivärejäni ovat 
Musta.

Parhaita ystäviä minulla on 
Muutama. Ne jotka ovat pysyneet välinpitämättömyydestäni ja huonoista yhteyden otoista huolimatta vierelläni. Laura, Cami, Haisuli.