6. elokuuta 2013

Energian kulutusta

Enhän minä viikko sitten lauantaina ollutkaan palvelutiskillä, työkaveri sanoi tekevänsä sen joten minun iltani pelastui. Olin jo piirrellyt kauhukuvia itsestäni juoksemassa tiskiltä uunin ja pakastimen välillä ja kuunnellen kuinka asiakkaat valittavat kalojen päiväyksistä. Kauhukuvissani minä olin myös unohtanut pestä käteni ja pukea kumihanskat, ja kynsien alta näkyi kasvavan ruohoa.

Lisäksi minua väsytti aivan kamalasti.

Seuraavan viikon aloitin taas vauhdikkaasti, työkaveri naureskelikin että ”Mira on taas vauhdissa”, kun tyhjiä pakkauslaatikoita alkoi ilmestyä hyllyjen väliin. Ja vielä sillekin, kun olin niin tuskastunut siitä, etten osannut päättää mihin välikköön menen siivoamaan.

Kukaan ei saa minua tänään kiinni, minä viuhun kuin myrskytuuli! ©Pikku Myy

Kunpa nämä energiapurkaukset toteutuisivat myös kotona. Siellä minä olen taas viime aikoina linnoittautunut sohvalle katsomaan Greyn Anatomiaa.

Viime viikko meni siis yhtenä hujauksena joko juosten tai vain maaten. Mitään oleellista ei tullut tehtyä mutta johonkin kummaan sekin aika meni. Rafi tosin oli yökylähoidossa siskoni luona, ja taisi molemmat pojat nauttia. Tikru teki Rafille ruokaa aina siskoni silmän välttäessä, ja saihan tuo adhd koira myös murustella pitsan reunaa. Misakin nautti hiljaisuudesta kotona, kunhan kukaan ei vain kerro sille mistä herkuista jäi paitsi.. Hoito onnistui siis hyvin mitä nyt Rafi näykkäsi Tikrua nenästä, mutta oppiipahan lapsi olemaan tunkematta naamaansa toisen naamaan. Voikohan tuota vaikeammin sanoa?

”Ehkä se puri minua kun minä olen tämän värinen.”

Tämä viikko jos mentäisiin rauhallisimmissa merkeissä, tai no ainakin niissä että onnistuisin tekemään jotain hyödyllistä. Kuten vaikka kirjoittamaan, ja käyttämään enemmän kesävaatteita. Sehän on hyödyllistä?


Kaikkialla toitotetaan kuinka syksy tekee tuloaan mutta meillä siihen ei vielä ryhdytä. Niin kuin sitä lauletaankin vielä on kesää jäljellä..