15. lokakuuta 2011

Läsnä itsessäni


Vapaus. Onko se nyt tässä ja onko se etu vai haitta? Miten matka jatkuu tästä vapauteen astuneena.

Päivät palaavat normaaleiksi. Ulkona Misan kanssa käyntiä sekä siivoamista. (jota onkin jo kertynyt)

Multa kysyttiin että mitä mulle jäi käteen kolmen viikon jälkeen. Vastaukseni oli nomination koru pikkumyy palalla sekä kaksi uutta ystävää, jotka ovat aivan takapuolesta juuri tuon pikkymyy nominationin takia.
En kuitenkaan vastannut täysin oikein. Ajattelinko varjelevani muita vai päässä pyörineitä ajatuksiani.

Kuule siis olen jotain ymmärtänyt..

Oloni oli kuin olisin ollut matematiikan tunnilla ja uuden laskutehtävän parissa.Ensin ajattelin kuuntelevani hyviin tarkkaan jotta varmasti pysyn kärryillä kuinka tämä ratkaistaan. Nähtyäni kuitenkin kuinka helppo laskutehtävä on muille ja kuinka he ymmärtävät suoraan mistä aloittaa minä luovutan ja piirtelen perhosia vihkooni. Kokeen tullessa muilla sauhuaa kynä sekä laskin, minulla valmis asenne en osaa enkä jaksa.

Palautuspäivänä on kuitenkin niin ettei minua hetkauta pieni arvosana mitenkään. Toiset iloitsevat, selittävät kuinka he lopulta tajusivat kaavan ja ratkaisivat sen. Ovat onnellisia vaikka eivät arvosanaksi täysiä kymppejä saaneetkaan. Heillä on onnistumisen tunne niin vahvoilla, että tietävät jatkossakin onnistuvansa jos vain yrittävät.

Tahtoisi kuitenkin muuttua hyvinkin näkymättömäksi ja käpertyä nurkkaan luokan perälle kun opettajan ilmeessä on sääliä sekä pettymystä arvosanaa antaessaan. "Olisit pystynyt niin paljon parempaan jos et olisi luovuttanut heti ensimmäisen esteen sattuessa."

Noh, ehkä minun ei olekkaan tarkoitus olla matemaattisesti lahjakas. Tai ehkä minä jonain päivänä saankin 'ahaa' -elämyksen ja palaan takaisin näyttämään opettajalleni mitä minä osaankaan.
Itse minunhan on päätettävä luovutinko, vai annoinko itselleni vain aikaa ymmärtää.

Anna minulle hetki aikaa,
hetki aikaa miettiä uudelleen.
Laittaa sanat oikeaan paikkaan,
sanoa mitä todella tarvitsen.

[Haloo Helsinki - Kuule minua]