18. syyskuuta 2012

Omena-addiktio


Olen ollut hiljaa ihmeellisen kauan, anteeksi siitä.
Normaalisti olisin kirjoittanut jo jotain, vaikka siitä sieniryppäästä johon eilen Misan kanssa tapasimme. (Hassu sana rypäs, rypä.) Tai siitä kuinka kirjoittaminen näin aamuisin kone sylissä on hankalaa, kun kaksi ja puoli kiloa yrittää päästä sen päälle kokoajan. Puhun siis Misasta, tissini eivät ole kasvaneet maagisesti öiden aikana.

::Jos tämä olisi satua, tuo olisi varmaankin keijujen asuttama::

Mutta mikä on syy tähän hiljaisuuteeni. No työt , ja niiden päivien aikatauluttaminen on muutenkin välillä hankalaa saati miettiä missä välissä ehtisin kirjoittamaan. Aamut ovat niin kiireisiä, kuten eilinen, ja iltaisin olen niin väsynyt töistä päästyäni että tahdon vain nukkumaan nopeasti.

Se ei kuitenkaan ole koko syy tähän, sillä onhan minulla tänäänkin töitä. (Harvinainen työpäivä tiedossa, ei yhtään vuokratyöntekijää –vielä) Sainpahan itseni ainakin ylös aikaisemmin kuin eilen. Suunnittelin joku päivä toteuttavani sen ruokapäiväkirja tyylisen postauksenkin näin työpäivältä, mutta eilinen oli täysin pohjanoteeraus siihen ajatukseen, johtuen liian myöhään heräämisestä. Ruokani oli sirkusaakkosia.


Taas kadotin asian ytimen, eli sen syyn. Olen selkeästi aivan liian innostunut siitä, että olen saanut koneen pitkästä aikaa kunnolla syliini ja sormeni näppäimistölle laulamaan.

Olen tullut omenahulluksi. Minut voi yhdistää mihin tahansa sanaan joka viittaa jollain tavalla riippuvuuteen, ja lisää siihen omenan eteen. En puhu ruoasta. Puhun Apple valmistajasta ja niiden tuotteesta. Kyllä, iPhonesta.


Teen sillä kaiken mitä normaalisti tekisin tietokoneella. Paitsi kirjoittele blogia, siihen en  pystyisi, haluan kirjoittaa täydellä ajatuksella (tai ainakin yrittää). Naputteleminen yhdellä sormella olisi siihen aivan liian hidasta. Tosin, jos omistaisin omenan tietokoneenkin, muistioiden siirtäminen sinne onnistuisi käden käänteessä.. Ei Mira ei, sinulla on täysin hyvä ja toimiva kone!
Ainahan sitä saa haaveilla?

Lisäksi olen huomannut sen korvaavan melkein kaiken laukkuni sisällöstä, (ja Camin sanoin kannankin laukussani kaiken mitä tarvitsen, ja sen mitä en tarvitse) ja melkein itkin kun huomasin että pärjäisin hyvin ilman pieniä ja vieläkin pienempiä muistilappulippusia. Mitä kohta teen enää isolla laukulla?


Hei olen Mira ja olen omenaholisti.