25. syyskuuta 2012

Katse jalkoihin


Ennen kengät olivat minulle vain pakollinen ostos, jotkut kivat oli saatava ja ne jalassani kuljinkin yleensä talvet syksyt. Teini-iässä suosituimpia olivat nämä ah ihanat ja kalliit BUFFALOT (itselläni oli vain feikit) ja skeittikengät


”Muodissa” pysyi mukana vain jos ne olivat ostettu MicMacista. Siis ne skeittikengät. Ainakin omasta mielestäni pysyin silloin muodissa ja muutenkin MicMac oli niin in ja cool paikka ostaa. Olihan osa vaatteistanikin sieltä.

Se oli siis ennen. Nyt syytän Camillaa, sillä aivan varmasti hän on syypää siihen että katson jalkoihin nykyään enemmän. En ehkä niin paljon kuin toiset, mutta ainakin enemmän. Ja samalla katson kaupan kenkiä, niiden värejä ja korkeita korkoja hullunkatse silmissä ”mun on pakko saada nää!”

Kuitenkaan kenkävarastoni ei ole kuten Sinkkuelämän Carriella, (vaikka ei se haittaisikaan)  vaan olen tyytynyt vain katselemaan kenkiä. Mutta se jo on ihmeellistä että kengät näyttävät minusta kauniilta, eikö ne kuitenkin ole vain jotkut jotka laitetaan jalkaan jottei astu kuralätäkköihin? (Minua ei tosin haittaa koskaan kävellä avojaloin.)

Yksi merkki on kuitenkin ollut minulle aina mieleinen, ja se on converse. Ensimmäiset jouduin tilaamaan aivan Atlantin toiselta puolelta, sillä niitä ei suomesta vielä saanut. Taitaapa olla ainoa ulkomailta tilaamani ostos. Huomaa kuinka pakko ne oli saada. Parin vuoden kuluttua niitä alkoikin sitten ilmestyä myös suomen kauppoihin.

Nyt niitä on joka paikassa ja kaiken näköisiä. Olen bongannut itselleni Nellystä jo kahdet talviset converset ja vielä tahtoisin nahkaiset. Nuo ensimmäiset mustat tavalliset ovat jo niin kuluneet, että ehkä ensi keväänä pitäisi hankkia jo uudet mustat? (Selityksiä selityksiä..) Ja tänä vuonna ostin vaaleanpunaiset ja seuraavaksi näen persikan väriset. Ne on saatava ensi keväänä. Ei se raha kuitenkaan ihan puissa kasvaisi (kun kasvaisikin) niin pitää vähän säästellä ja miettiä tarkkaan. (Eli tahtominen nousee huippuunsa ja olen ensimmäisenä kesäkaupoilla ostamassa uudet converset.)

Ja se on merkki, joista minulle kelpaa vain ja ainoastaan aidot. Vaikka samanlaisia saisikin kolme kertaa halvemmalla, on ne aidot aina paremmat.