21. helmikuuta 2013

Muuttuva ahdistus


Minä lupasin ja minä oikeasti yritinkin. Mutta tietenkään en pystynyt siihen, siis olemaan organisoimatta. Ja puhun tietenkin muutosta ja varsinkin pakkailusta. Nyt ne jätesäkkiin vain tungetut lakanat on revitty jätesäkin uumenista, ja organisoitu laatikkoon josta huomaa selvästi sen sisältävän petivaatteita. Keittiötavarat ovat lihalaatikoissa, ja kellariin menevät tavarat on pakattu banaanilaatikoihin. Ettei vain mikään menisi sekaisin, nyt tietenkin kun olen kaikki melkein keittiöstä pakannut, ruokailen vain kertakäyttöastioilla (tätä vartenhan niitä onkin hamstrattu) ja ruoalla mikä ei juuri laittoa tarvitse. Ainoa mitä en ole pakannut on vedenkeitin. Onhan minun aamuteeni saatava!

Tämän pitäisi olla sitä aikaa kun suunnittelen innolla kaikkea uutta ja tulevaa, murehtimatta niistä entä jos. Ei ne kuuluisi edes ajatuksiini. Ajatukseni täyttäisivät vain ihanat sisustusideat jotka jäävät ikuisiksi haaveiksi niiden mahdottomuuden vuoksi, ja minun kuuluisi ajaa vain edestakaisin uuden asunnon edustalla vakoillen tulevia naapureita, ja nähdä auringonpaistetta räntäsateessakin.

En vain osaa nauttia tästä kaikesta, sillä Misansilmätutkailut eivät ole vieläkään lopussa. Kontrolli oli alkuviikosta (hyvästi 100e) ja silmäpaineiden vieläkin ollessa alhaiset eläinlääkäri ohjasi meidät eläinsairaalaan ihan kunnon silmäekspertille (hyvästelen jo valmiiksi 200e). Se tapahtuma sitten tapahtuisi ensiviikolla, jonka jälkeen olisi ihana vihdoinkin hengähtää. Suunnitella aikani muutenkin kuin silmätippojen laitto vuoroina.

Tämä kaikki on vetänyt itseni niin stressaantuneeksi, että masennus yms. oireet ovat vain kasvaneet. Joka aamu herään hirveisiin vatsakipuihin. Toiset kärsivät pääkivuista, minä oireilen vatsallani. Töihin on ollut vaikea joka aamu lähteä, ja siellä on ollut vaikea olla. Normaalisti kestäisin asiakkaat kuin asiakkaat, mutta nyt on ollut lähellä, etten ole huutanut vakioasiakkaille, tai hajonnut vain kesken työpäivän itkemään kun olen kolauttanut lantioni johonkin.

Kirjoittaminenkin on vain jäänyt, tarkoitukseni on ollut kertoa ostosreissusta äitini kanssa. Siitä kun kävimme pitkästä aikaa kiinalaisessa. Siitä kuinka söin sangollisen kevätkääryleitä.


Ja kirjoittaa siitä kun sain suoritettua kaksitahtoo –tapausta yhden päivän sisällä Camipupun kanssa. Kävimme katsomassa Hannu ja Kerttu –noitajahti elokuvan sekä syömässä uudet salaatit Hesburgerissa.





Ei moitittavaa, ja ruokailumme toteuttikin sitä normaalia kaavaa, toinen tunkee toiselle jotain ja toinen jotain. Minä sain Camin kananmunan, ja tungin omat krutongit ja juustot toiselle puolelle. Lisäksi täytin Camin salaattia lisäkatkaravuilla. Minun mielestäni salaatinkin kuuluu olla tasapuolinen, niin kasvisten kuin proteiininkin puolesta, pupun mielestä taas katkarapuja ei voisi koskaan olla liikaa. Minä söin siis salaattia katkaravuilla, Cami katkarapuja salaatilla.

Mutta nyt on yritettävä viettää pari vapaapäivää asioita hoidellen, ja rentoutuen. Toivotaan siis että tulevaisuus, ainakin ensiviikon jälkeen näyttäisi valoisammalta. Onneksi sentään ovat nuo kaksi toheloa käpertymässä syliini ja antamassa lämpöä kun sitä eniten tarvitsisin.