9. marraskuuta 2011

Pakkautuminen







Kyllä tänään se tapahtui, nimittäin talvitakin korkkaaminen. Pitkään olen jo jaksanut sinnitellä tuolla toppaliivillä ulkoilut, kai olen sisäisesti odottanut sitä lunta tai jäätä talvitakin pukemisen syyksi. No tänään ainakin jäätä oli autojen ikkunoissa, ei siis yhtään harmittanut liikkua julkisilla. Jotenkin taisi vähentää sekin harmitusta että olin muistanut laittaa sukkahousut jalkaan ennen lähtöä. 

Aamulla koiran vieminen ulos on hyvä keino tarkastaa sää. Meidän perheessä miinusasteet huomataan siitä että astutaan ovesta ulos, kävellään roskiskatokselle päin ja asiat hoidettua nopeasti takaisin. Sateen, että käännytään ulko-ovella heti takaisin, paukkupakkaset taas ettei koko koiraa näy ulos kutsuttaessa missään.

Ymmärrän hyvinkin miksi sanotaan koiran muistuttavan omistajaansa, (vai oliko se toisinpäin) varsinkin jos mukavuudesta puhutaan. Molemmat viihtyvät mieluisammin lämpimässä ja mukavassa paikassa. Sellaisissa paikoissa, joissa vältämme pakkautumisen.

Seuraavaksi onkin varmaan edessä joulu. Ahdistaa jo nyt kävellä kaupoissa kun joka kulmasta pilkottaa joulukoriste, joulukalenteri tai joulujoku. Viimeiset kaksi vuotta olen jo kärsinyt mielenkiinnon puutteesta kyseistä päivää kohtaan, mutta aina kuitenkin ostanut joulukalenterit, lahjat sekä istunut joulukuusen äärellä. Nyt tänä vuonna olen mennyt epäkiinnostuksessani asteen syvemmälle –minua ei edes kiinnosta ostaa joulukalentereita!

Voisinkohan vain nukkua talviunet jotta tämäkin episodi menisi ohi. Muumeilla on paljon helpompaa, he saavat vain nukkua männynneulaset vatsassaan läpi talven. On se mieluisampi kuin tämä, maata sohvalla vatsassa pelkkiä hiilareita. Raviolin näkemys pinaattilohi-lasagnetesta oli lopulta vain pelkkää pastaa. Vatsani on kuin ilmapallo, sellainen taikurin laukusta löytyvä mitä edes neula ei poksauta.

Tiedossa vielä puuroa ja jos tämä vielä näin jatkuu, on tästä heinäsuovasta alettava etsimään isompaa neulaa. Muuten olen aivan mörkönä.