2. marraskuuta 2011

Sabotagen jäljissä


Viikon ajan olen jo tutustunut Chisun uuteen albumiin Kun valaistun, ja pidän siitä. Ennakkoon olin lukenut parit arvostelut jossa tuotiin esiin lyriikkojen synkkä teksti, mutta itse en huomannut niissä mitään kovin synkkää. Tavallista tämän ikäisen naisen pohdintoja, välillä mietinkin onkohan Chisu saanut käsiinsä aivojeni muistikortin, niin samanlaisia ajatuksia ja tekstejä meillä on syntynyt.

Mutta kuten kaikissa levyissä ja artistin tuotannossa eteeni osui kappaleita jotka suosiolla vieläkin sivuutan. Ei vain iske minuun. Tutuin näistä on hänen aiemmasta tuotannostaan oleva Baden-Baden.

Äitini suosikiksi noussut Sabotage uhkaa jo mennä minun kyllästymisen puolelle, jonka vuoksi onkin hyvä että albumi on täynnä muita uusia loppuun kulutettavia kappaleita. Nytkin listoilla soiva Kohtalon oma on ollut kovalla kulutuksella sekä mm. Minä ja mun pää, Ennustus, Kriisit ja Vanha jo nuorena.

Suosittelen albumia muillekin kuunneltavaksi, ja myös Chisun varhaisempaa tuotantoa. Edelleen yksi suosikeistani on Yksinäisen keijun tarina.



Chisu halusi piirtää maailmansa musiikin kautta jo nuoresta tytöstä saakka. Tytöstä kasvoi nainen, elämästä tuli monimutkaisempaa ja maailma kasvoi hänen ympärillään.
[www.chisu.fi]