12. syyskuuta 2013

Suuret muutokset

Elämässäni on tapahtunut hurja käännös, olen siirtynyt kirjoittamaan isolla kannettavalla ja pieni on keittiönpöydällä mistä katson sarjoja. Oma päätökseni tämä ei ole, isompi kone ei vain löydä langatonta verkkoa joten sen on oltava tässä, olohuoneessa tietokonepöydällä. Voi kyllä, minullakin on nyt sellainen.

Toisaalta tämä oma paikka rauhoittaa minut kaikesta, olen kuin Sinkkuelämän Carrie ikkunan ääressä. Tosin minulla ei sitä ikkunaa tässä ole, katselen juuri seinää mutta ainahan voin katsella parvekkeelta viereisiä puita samalla kun kirjoitan. Tai makuuhuoneen ikkunasta, josta näkyy viereinen kerrostalo. Ja kun kävin katsomassa tarkemmin mitä ikkunasta paljastuu, huomasin eräällä parvekkeella tietokonepöydän ja tietokoneen. Hahaa, jos laittaisinkin ikiomasta kesäsaunastani itselleni sopivan kirjoitusympäristön? Se kaatuisi vain aika nopeasti talven tullessa, oli lasitettu parveke tai ei.

Noniin nythän tässä kävi taas niin, minun piti lähteä kauppaan nyt vapaapäivän kunniaksi, mutta jumahdin tähän vaikka piti kirjoittaa vain pari sanaa.


Mutta minulla on nyt siis oma soppeni, paikkani, luolani, hoodini –miksikä sitä ikinä haluaakaan kutsua. Ehkä kirjoittaminenkin alkaa taas rullata, kun tietokoneen ruudulta ei löydy muita häiriötekijöitä.