10. kesäkuuta 2013

Pelin imaisema

Olen ollut erittäin huono blogien suhteen, sen kirjoittamisen ja lukemisen. Voisinpa vain syyttää kesää ja sen tuomaa lämpöä, sitä fiilistä jota olen hehkuttanut jo niin paljon kaikille että pesäpallon isku päähäni ei olisi kaukana. Niin olenko jo kertonut että olen kesä ihminen? Ja että rakastan sitä?
Sadekaan ei saa minua masentumaan, viimeksikin seisoin hymyillen sateessa Misan kiroten vieressä kastumistaan. Kesällä kaikki on niin lämmintä.

Ovathan meteorologit uhkailleet sateen ja kylmien ilmojen pian saapuvan, mutta aina ovat joutuneet pyörtämään puheensa. Tänäänkin aamulla näytti jo kovin synkältä ollessani koirien kanssa lenkillä, mutta vaikka varauduin siihen että joutuisin pukemaan pitkät housut jalkaani, näyttää siltä että hame kelillä mennään myös tänään. Toisaalta jotenkin tahtoisin kunnon ukkosen tulevan, on ihana nähdä luonnon näyttävän kunnolla voimansa.  Tulen kaapista ulos ja myönnän, etten ole koskaan pelännyt ukkosta, enemmänkin nauttinut sen rätinästä, kuitenkin aina massan mukana ja kunnon naisena olen aina uikuttanut meneväni aina peiton alle piiloon. Ja paskat, minä olin nenä kiinni ikkunassa ja mieluiten olisin jopa seisonut keskellä peltoa ja katsonut salamoiden tanssia!

Mutta siihen miksi olen ollut huono tietokoneenkäyttäjä, on tuo puhelimeni. Ja siihen lataamani peli, Cityville. Luulin jo päässeeni siitä yli kun vuosi sitten lopetin sen pelaamisen, mutta nyt se tuli takaisin. Perhana. Nyt kannan puhelimen laturia laukussani, sillä pelaaminen imee sen nopeasti tyhjäksi.

Kaupunkipelit ovat ennenkin valloittaneet näyttöjeni ruutuja, kun ala-asteellla paras ystäväni tutustutti minut SimCityyn. Aina kaverin isoveljen ollessa poissa, me kaksi käytimme tilaisuutta hyväksemme ja olimme nenät kiinni ruudussa. Eipäs ihme että meillä molemmilla nykyään on silmälasit..

Voi perhana tuon pelin kanssa, se valvottaa minua silloin kun minun pitäisi nukkua, ja jos se toimisi ääni ohjauksella kävelisin varmaan handsfree korvassani yksikseni pulisten ulkoiluttaessani koiria. Sitä ominaisuutta odotellessani on kuitenkin vain kulutettava sormia.

Onko joku muu hurahtanut kyseiseen peliin, tai johonkin muuhun mikä saa ajan kulumaan kuin itsestään?