14. maaliskuuta 2014

Merkillinen tyttö


Mitä minä sanoin, jos mikään on varmaa niin se, ettei mikään ole täysin varmaa. Työvuorot siis muuttuivat siirtäen tämänpäiväisen illan välivuoroksi, ja huomisen aamun vielä aikaisemmaksi. Olenkohan koskaan nähnyt riviäni siistinä ja puhtaana, ehkä silloin kun uudet työvuorolistat ilmestyvät. Silloin minä olen vielä puhdas ja puhtoinen, pari henkäystä ja sairaslomaa niin uudet merkinnät ilmestyvät paikalleni. Vanhat korvataan uusilla ja puhtaat tekstinkäsittelyn kirjoittamat luvut muuttuvat pomon harakanvarpaiksi. En minä siis valita, minä pidän siitä, enhän muuten niihin suostuisi. Tuntuu hyvältä kun on työpaikalleen hyvä tekijä joka voi hyppiä paikasta toiseen, ja johon voi luottaa. Ainahan oma omatuntoni ja vaativuus kuiskivat tarvitsevan vielä enemmän, mutta eihän ihminen voi kaikkeen pystyä? Kuule kun ei se yhteiskunta pyöri niin että kaikki meistä jaksaisi painavia kantamuksia kannella juosten.

Mutta lauantaina ei painavia kantamuksia ole tiedossa, vain lempihommaani, leivän paistoa!